Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

søndag 19. mai 2013

Å, for en strålende dag !

Kjerringa våknet opp til en alldeles vidunderlig morgen. Og etter ei bortimot bøtte med kaffe og en youghurt bar det ut i hagen, iført hagehansker i skinn og sekatør (rosesaks). Her skulle dt utkjempes en kamp som jeg skulle og måtte vinne.
Rosene er vidunderlig vakre når de står i blomst, men de kjemper med , om ikke med nebb, så i alle fall klør, mot å bli klippet og frisert.
De minner sterkt om min enbårne sønn som hatet å gå til frisør og desslike i sin barndom.
Men jeg gikk på med godt mot, og de bare måtte bare gi seg, enn så langt. Det verste gjenstår. Vill- nisset langs gjerdet. Da må jeg nok iføre meg oljehyre for ikke å bli klort alldeles til blods på leggene.
Men etter en god dose med min vanlig, ufeilbare medisin, skal jeg nok klare det også.
Været er i alle fall på min side. Lett skydekke og ikke for varmt.
Nå en kaffekopp, så er det pån igjen.
Og jada, fremdeles flammer det sterkt


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar