Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

tirsdag 28. mai 2013

Nabokjerringa

Kjerringa våknet opp til samme været som resten av Østlandet, regn. Selv om vi kaller det sommerregn, så er det vått.
Mens nordlendingene mesker seg i sydentemperaturer. De er det unt etter en kald, snørik vinter. Men det finnes ikke noe rettferdighetsprinsipp her, for det har vi også hatt. Og nå truer til og med snøsmeltinga hus og hjem og tognett og veier for de som bor i dalstroka innafor.
Som ei god venninne med bosted omtrent så langt nord som en kan komme uten å gå i båt -  Eg ha nu alltid flirt a dåkk østlændingan når dåkk klaga på en rægndråppe, men nu syns eg faktisk synd på dåkk - Og det er sterkt sagt av en nordlending.
Vi nordlendinger er ellers ikke kjent for å ha særlig "værmedlidenhet" med østlendinger.
Ser ellers i Gjengangeren at folk klager på naboene for dette og hint. Jeg har en teori om at folk blir ampre i regnvær.
Her er det en som har anmeldt en nabo for støy fra TV en, fordi han selv er radioamatør og mener at signalene blir forstyrret av naboens 50" plasmaskjerm.
Her i Horten var det en nabo som sprang til avisen og klaget over gressklipperstøy midt i grillkosen en fredags ettermiddag. Istedenfor å be naboen på grillings, ringer denne personen til avisen og beklager seg. Hva med den koselige praten over gjerdet, kaffekoppen på verandaen eller grillkose seg sammen ? Neida, kan det klages, så skal det sannelig klages til høyeste hold.
Jeg takker Gud for at jeg har verdens beste naboer. Igår mens jeg holdt på med rosene mine, forøvrig en helt lydløs, men stikkende morgensyssel, kom søte naboen tuslende med kaffekoppen i handa, og vi fikk oss en koselig prat over gjerdet. Jeg kommer aldri til å klage på dem, og de kommer garantert aldri til å klage på meg. Vi snakker nemlig sammen.
Kanskje en god ide i disse krigerske tider ?
Og sånn går nu dagan.....


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar