Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

lørdag 11. mai 2013

wondering ?

Dagen idag var herlig å stå opp til. Etter diverse morgenritualer, gikk Kjerringa ut etter Gjengangeren.
Været var vidunderlig med blå himmel og sol som glitret i duggdråpene i gresset, som om noen i sin gavmildhet har strødd ut noen tusen diamanter iløpet av natta. En vakker vårmorgen, kan man vel trygt si uten å overdrive på noen som helst måte.
Plutselig ble jeg oppmerksom på en hakkende lyd borti naboens hage.
Jeg stoppet opp og tenkte at det var da en underlig hakkespett. Da fikk jeg se at det var naboen selv som satt i toppen av et tre og hakket ivei.
Jeg hilste og ønsket han en god morgen, men jeg vet fremdeles ikke hvorfor han hang der og hakket. Jeg tror jeg må gå bort og spørre.
 !
Ellers ser det ut til å bli en stressdag for meg.
Enbårne og venn fikk bremsetrøbel på vei til fjellet, så de måtte omtrent liste seg tilbake hit og ta toget fra Skoppum.
Og bilen ? Ble overlatt til meg for reparasjon. På min anbefaling. Jeg takket Gud at de bare var kommet rett utenfor Kongsberg da bremsehavariet inntraff. Jeg nekter å la tankene mine ta meg til nedkjøringen til Eidfjorden.
Så nå må jeg kjærbe Horten Auto om nødhjelp, helst idag. Men jeg et jo at det er lørdag, og at det var i de gode, gamle dagene at Skaansar jobbet 24/7 for å tilfredsstille kundene sine.
Men det er aldri feil å prøve seg.
Dagen er så vidt begynt, men har fremdeles mye godt i vente for den som venter på noe godt.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar