Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

fredag 21. juni 2013

Gutta på gølvet


Kjerringa karret seg opp etter en delvis søvnløs natt, av forskjellige grunner. Men etter en dusj, masse sterk kaffe, ei heil bøtte nesten, var egentlig ikke dagen så vanskelig å se i kvitøyet.
Det er midsommar i Sverige, men jeg skal ikke dit. Det er meldt ekstremvær både her og der. Og da er det bedre å betrakte det gjennom sine egne vinduer.
Ellers ser jeg at Gutta på Norsk Stål og Kaia kjemper innbitt for sine arbeidsplasser.
Det er vel bortimot de eneste skikkelige arbeidsfolka vi har igjen i Horten.
Egentlig en utdøende  og etter min mening, en bevaringsverdig art.
Før gikk det kanskje 50 arbeidsfolk på en funksjonær, som det het den gangen. Nå tror jeg det går minst 1000 funksjonærer, om ikke flere, på en skikkelig arbeidskar.
Hva er det som skjer her i landet ?  Er vi iferd med å bli som oljestatene nede i Kuwait og Emiratene ?
Der lever det høyt på olja. og importerer arbeidskraft , som de bruker og misbruker, etter behov.
Så jeg kan ikke annet enn heie på dere, Gutta på gølvet, som vi sa i de ikke alltid så gode, gamle dager.
Leiligheter begynner vi å få nok av her i byen, grådige utbyggere også.
Men skikkelige arbidskarer mangler vi.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar