Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

torsdag 6. juni 2013

på maccen

Kjerringa sto opp med ekkel kribling i halsen og rennende nese. Uffda, lenge siden sist, men det måtte jo komme til henne også. Det begynte så smått tirrsdag, men da bare med snufsete uvelhet. Sene kvelder i det siste har vel også hjulpet til.
OK, her var det bare en ting å gjøre, komme seg opp og mekke Rukhsanas vidunderchai.
Som tenkt, så gjort.
Og her sitter jeg og venter på my man. Adskillig bedre i halsen og feberen er på vei ned også.
Hjelper alltid.

Oppskriften

1/2 liter vann
5-6 tynne skiver fersk ingefærrot, mer hvis halsen kribler ekstra mye.
5 - 6 nellikspiker
En liten håndflate anisfrø
3 - 4 kardemommekjerner
en pose svart te, uansett merke
1 teskje honning
Koker i ca 3 - 5 minutter
1 dl melk has i og Chaien nytes.
Og den hjelper garantert dersom man er tidlig nok ute.

I går var jeg i Tønsberg og fikk oppgradert laptoppen min. Og fordi det er en Mac, så kan de ikke gjøre det her i Horten ? Faktisk.
Men nå funker den som en drøm og reagerer på den minste kommando.
Og jada, selvfølgelig




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar