Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

lørdag 15. juni 2013

Sunshine


Kjerringa sto opp idag også. Til en vakker soldag. Og til en alldeles nydelig morgenhilsen fra my one and only.
Snakker om pangstart på dagen. Etterpå kaffe, youghurt og prating om alt mellom himmel og jord.
Ja, jeg er velsignet. Virkelig blessed. Selv om det er han som påstår at han er det som har meg.
Jaja, å sånn går nu dagan.
Idag skal jeg plante ut mine remonterende jordbærplanter i den dertil egnede krukka som jeg kjøpte oppe på Gjenbruk hos Elisabeth for en slikk og ingenting.
Sommerfuglbusken, som jeg trodde hadde overlevd flyttinga, har tatt kvelden. Det samme har nok magnoliatreet. Trist, men vinteren har vært beinhard for mange, litt kuldskjære planter.
Så her er det bare å fylle ut hullene. Tror jeg skal bevilge meg en blåregn og plassere der magnoliaen sto ?
Rett ved siden av der jeg har planer om å sette opp  en hengkøye for varme, late sommerdager.
Det blir som å ligge midt inni en rose- blåregnskog. O herlige glede.
Jeg er virkelig velsignet her på jord.
Jeg må si som Ludvig i Flåklypa sa i kveldsbønna si - Kjære Gud, la alle i hele vide verden ha det like godt som meg - !
Igår fornyet jeg urtebaljen min. Fjernet alt som ikke hadde overlevd og plantet nye, timian, rosmarin, mynte og basilikum- Rett utenfor døra, så det er bare å stikke handa ut og forsyne seg.
Ved siden av har en nydelig lavendel fått plass. Så kan man stryke handa gjennom den og bli beroliget over så mye glede og skjønnhet og velsignelse.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar