Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

tirsdag 25. juni 2013

Varsleren


Kjerringa kom seg velberga ut av senga idag også, vekket av the one and only.. Inn i dusjen, kaffe, avis. mens jeg fremdeles prata med han. Liten pause for henting av mat og kaffe på begge sider og så skravle videre.
Helt herlig måte å trø dagen igang på.
Og for en alldeles herlig dag ! Akkurat sånn en sommerdag skal være. Passe varm, passe sol, passe alt. Jeg gikk rundt og beundret alt som gror og trives i hagen. vannet litt her og der, puslet og stelte. Det er et gammelt kinesisk ordtak som sier at  Dersom man vil være lykkelig en dag, forelsk deg, vil man være lykkelig ett år, gift deg. Men vil du være lykkelig et helt liv, skaff deg en hage,
Ntja, hager er ikke dumme de heller...................
Men idag er det noe langt alvorligere som gjelder. Det drives rene klappjakt på en whistleblower, som de sier der borte i det store, sammensatte landet som har så my rart for seg og som avler sånne fantastiske kjærester.Uff, nå havner jeg på vidda igjen
https://secure.avaaz.org/en/stop_prism_global/?dZQdZeb. Gå til denne koblingen og signer petisjonen. Dette gjelder oss alle nå
Det er han som varslet om at alt vi skriver og sier på nettet blir fanget opp av et spesielt program der borte og blir lagret. ALT vi skriver og legger ut på nettet ? OMG Det er jo helt vanvittig. Det må jo bare stoppes. Men først av alt må varsleren skjermes, beskyttes og tas vare på, av oss. Det er lagt ut en underskriftskampanje på FB der alle kan protestere mot dette uhyrlige som er iferd med å skje med denne stakkars gutten som har vært nødt til å forlate sin familie, kjæresten sin. jobben sin, ja, hele livet sitt. Alt for å gjøre det som er rett og riktig. Stoppe disse snushanene. Selv om det finnes personer som både skal og må overvåkes, så gjelder det ikke alle oss andre, bortimot 7 milliarder.
Når jeg tenker på hva jeg har lagt ut på nettet i lystig lag med one and only, så vil jeg gjerne signere maaaange ganger.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar