Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

torsdag 14. februar 2013

HAPPY VALENTINE !

Kjerringa våknet etter en natt i svette og kulde om hverandre, men vidundermiddelet, Rukhsanas Chai med melk, har gjort meg frisk i løpet a v natta. Helt utrolig.
Og idag er det Valentinesdagen, og jeg har allerede fått min første....og sikkert eneste hilsen. Men det var også den kjæreste, så om jeg aldri får noen annen, så er denne i mitt hjerte for alltid.
Ikke mange vet hvorfor vi har denne dagen, etterhvert også i Norge.
Det var en biskop, Valentinus, som levde for over 200 år før Kristus i Romerriket. Der var kristne sterkt forfulgt og uønsket, hussk at romerne kastet kristne til løvene sine bare for å se at de ble revet levende istykker og spist.
Men i alle fall, denne Valentinus turde også å vie elskende i Guds navn. For dette ble han drept av romerne. Siden da har han vært de elskendes egen helgen og blitt feiret siden rundt år 1200 i England og etterhvert USA og resten av verden. Og 14. februar er dagen.
Så hvis du elsker, blir elsket eller har noen du ønsker å bli elsket av, bruk denne dagen til å få sagt det ! Frierier er også populært på Valentines dagen. Men mange sender også kort til venner og familie, kolleger og alle man synes bør ha litt romantikk i livene sine.
Så her kommer det,

HAPPY VALENTINE !!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar