Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

mandag 4. februar 2013

Tidlig en mandags morgen

Kjerringa kreket seg opp idag også. Og så snør det, igjen. Liker absolutt ikke, men været får man ikke gjort noe som helst med, bortsett fra å kle seg og sko seg godt. Og det akter jeg når jeg skal ut idag.
Godeste venninne og jeg skal i Gjengangeren for å promotere, som det heter på fint, møtet i Flerkulturell Kvinnegruppe i morgen.
På programmet har vi en fra Famileihuset og kanskje en ungdom som kan fortelle litt om hvordan dagens, finurlige mobbing kan arte seg.
Jeg synes det er helt forkastelig at unge og voksne, mennesker i det hele tatt skal bestemme seg for hvordan idealet skal være, og så forsøker de villt å leve opp til dette "idealet" til enhver tid og mobber uten skånsel alle andre som faller utenfor de oppsatte normene. Ikke rart at vi har krig i verden, sier nå jeg.
Voksne er mer subtile i sine måter å skade sjela til mennesker som ikke er som dem selv. Det kalles hersketeknikker. Det kan gjøres på mange måter, det vanligste er latterliggjøring. Altså prate skitt om mennesker på en sånn måte at den det gjelder vet at det er rettet mot dem, og at det er mobbing og overkjøring. Alle ler, for det er jo bare en spøk. Men den som rammes lider. Men når alle mener det er en spøk, så får man jo bare tåle det. Disse menneskene er farlige og en trussel for sine medmennesker. Bak latterliggjøringen ligger klare meninger om at du er ikke verd å ta alvorlig engang, deg kan vi henge ut og le oss ihjel av.
Sånne ting skal vi ta opp i morgen på møtet vårt i FIF sine lokaler i Storgt. 37 kl 18.
Kom jenter og damer, dere er mer enn hjertelig velkomne !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar