Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

søndag 3. februar 2013

Nok en søndag

Kjerringa sto opp til en vakker nesten vårdag. Tok en lang dusj, hentet Søndagsaftenposten i postkassen og benket seg til med kaffebøtta og et halvt rundstykke med multesyltetøy. Det er da søndag, må vite.
I går var jeg hos søte Elisabeth på Gjenbruksbutikken på Skoppum og fant meg et skikkelig CD skap fra IKEA på ca 90-tallet. for 30 kroner. Det skal opp idag.
Akkurat passe stort, med glasshyller og en finurlig dør.
Det er lurt å ta seg en tur opp til gjenbruksstasjonen dersom man har bruk for noe "nytt". Miljøvennlig nyanskaffelse, Klapp på skuldra !
Og Elisabeth er jo en glede å møte, uansett om man finner noe eller ikke. En glitrende solstråle med en smittende latter og en selvironi som mange kunne lære mye av.
Så nå skal skapet opp. alt verktøyet ligger klart. To passende skruer, tommestokk og min kjære skrudrill som gjør arbeidet til en lek. Alle burde hatt en sånn.
Og når verktøyet er funnet frem, er det vel egentlig bare å gå igang ?
Selv om de gamle alltid sa at søndagsarbeid fulgte det ingen velsignelse med. Så jeg satser på at skapet skal henge oppe, med eller uten velsignelse.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar