Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

torsdag 28. februar 2013

Tåketorsdag

Kjerringa våknet til en grå torsdag, men karret seg ut på badet og lot det herlige, varme vannet stå for første delen av oppvåkninga.....og etterhvert sterk kaffe gjøre resten av jobben.
Gjengangeren bringer alltid noe å forundre seg over. Så også idag.
Den nyansatte næringsrådgiveren i kommunen etterlyser et "spenstig" hotell på Rustadbrygga. Han er i såfall den eneste i hele byen som gjør det.
Hva er et spenstig hotell, egentlig ?
Trendy pisspreik. Og det hotellet som nå forsøkes presset gjennom, er alt annet enn spenstig, spør du meg..........og folk med mer innsikt i arkitektur og estetikk enn meg.
Det ser ut som en bastant mur som stenger mot fjorden.
Horten har fått nok av kasser som popper opp rundt om i hele byen. Vi lengter etter skjønnhet og ting som har en tidløs arkitektur og som passer inn i resten av byen, det lille som er igjen av det opprinnelige preget av idyllisk småby.
Og så kan alle byplanleggere og næringsrådgivere og grådige utbyggere ta spenstige hopp i havet.

3 kommentarer:

  1. Er så enig! Takk for hyggelig blogg om mange nære, og viktige ting.
    Hilsen Monikken.

    SvarSlett
  2. Er så enig! Takk for hyggelig blogg om mange nære, og viktige ting.
    Hilsen Monikken.

    SvarSlett
  3. Takk for fine ord. Noen ganger blir jeg så inderlig forb...... at jeg må ta et godt tak i nakkeskinnet mitt for ikke å be enkelte politikere og ditter og datter om å dra dit peppern gror med pisspreiket sitt :))

    SvarSlett