Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

lørdag 2. februar 2013

Lørdag - Gudskjelovkvelden....

Kjerringa sov av en eller annen grunn, dårlig i natt. Men hun kreket seg nå opp før ei viss oldemor hadde fått skoene på seg.
Idag er det lørdag, laugardag. Den dagen man har fri fra jobb og slit. Dagen for risgrøt til middag og noe godt til kvelds.
Sånn var det i alle fall i min barndom og langt opp i voksenlivet.
En av de faste holdepunktene.
Idag handlet Gjengangeren både om liv og død. Om kunnskapens tre og lekselesing, for mye, for lite eller akkurat passe ..
Og om den siste reis i Mercedesen til Aron Preus.
Lokalhistorisk hadde fordypet seg i de rosa bussene og desslike.
Så idag er hele spennet tilstede.
Tenk at en så liten og på landsbasis, uanseelig blekke, kan være så avhengighetsskapende !
En dag uten Gjengangeren, er for meg umulig å tenke seg.
Selv når jeg en sjelden gang har vært borte noen dager, så må jeg legge Gjengangeren i kronologisk rekkefølge og lese meg gjennom bunken. Alt skal med.
Kan det være et småbyfenomen, eller er det bare meg ?
Så idag takker jeg for Gjengangeren og for at den er........en gjenganger i mitt liv.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar