Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

lørdag 25. juni 2011

En helt vanlig lørdag

Katta er urolig. Hun er nede, og så vil hun opp. og så kommer hun ned. Leieboeren pakker for noen dagers velfortjent ferie.
Katta skjønner det. Hun har allerede prøvd å gjemme seg i bagen hans.
Hun vil være med på ferie.
Men både Kjerringa og Katta må pent holde seg hjemme og holde fortet.
Kjerringa har mange planter, store og små, som må passes og vannes.
Deilig dill, plukksalat, persille, mange urtesorter og mange blomsterplanter..
Alle trenger vann og gjødsel og pleie.
Dessuten hater Kjerringa å forlate heimen.
Jeg har store problemer med å være borte lenger enn etpar dager fra senga mi og puta mi.
Jeg har reist sog fartet så mye, at jeg ikke føler behov for noen større utflukter.
Dessuten jobber jeg ikke, og da er det jo ikke noe behov for ferie.
Jeg har ferie hele året.
Jeg vil heller drømme om den innglassede verandaen min. Jeg samler på glassruter fra sju prestegjeld. En dag, når jeg har nok ruter,skal jeg få glasset den inn med vinduer som kan åpnes. Da skal jeg ha en seng der ute sånn at jeg kan sove middagshvil der mens jeg planlegger en dam med en froskefontene ute i hagen.
Jeg har til og med et vakker, ekte blyglassvindu som skal få plass mot sørøst, slik at sola kan trenge gjennom i røde, blå, gule og grønne mønster.
Om vinteren skal alle plantene som jeg har plantet i krukker, få overvintre der, sammen med oliventreet. Det har ikke gode dager inne i en varm stue om vinteren.
Så jeg drømmer og planlegger. Før eller senere går de vel i oppfyllelse.
Og Katta roer seg nok også etterhvert.
Og tenk så glad hun blir når Leieboeren kommer hjem igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar