Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

mandag 20. juni 2011

Tomatplanter

Tidlig i februar satte Kjerringa frø til tomatplanter, men fordi våren var så lunefull, døde mesteparten av spirene. Kun en stakkar overlevde.
Men så idag, o glede. Jeg reiv meg løs fra Hurtigrutas jubelferd langs kysten og dro ned for å kjøpe jord hos Hansson i  Eikveien, min jordpusher i alle fall de siste 25 årene. Samme pris og samme kvalitet. Helt ikkje tel å tru.
Og der, da jeg skulle betale. hva skuet mitt ene blå ?
Jo verdens flotteste, kraftigste, snart blomstrende tomatplanter til 10 kroner  stykket !!.
Den herlige gamle mannen hadde sådd frø og fått fram noen sluggere av noen tomatplanter.
For det første blir jeg like glad for hver vår når jeg ser han er der. For det andre har han sikkert Hortens beste plantemateriale. Roser er hans spesialitet.  Og frukttrær. Tror jeg skal bevilge meg et epletre og kanskje en lind i år. Begge blomstrer vakkert og er spiselige. Lindete er godt for halsen og epler er.................epler.
Og så så jeg i Gjengangeren at det var flere som hadde reagert på den artikkelen om det stakkars, skadete dyret i Åsgårdstrand. Det er bra.
Men jeg har enda ikke fått noen telefon om å hente henne. Jeg skrev i min forrige blogg at jeg mer enn gjerne skulle ta henne under mine "vinger" dersom noen fanget henne til meg. Jeg har hatt huskier som har vært både større og sintere enn henne. Og vi var verdens beste venner.
Så hvis noen bryr seg om å fange henne, så bare kontakt meg, så tar jeg gjerne vare på henne når hun er blitt sett på av veterinær.
Jeg har ikke altfor mye jordisk gods og gull, men jeg har masse, masse kjærlighet for sånne som henne.
Og det har Katta også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar