Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

torsdag 30. juni 2011

Lydbøker

Idag tidlig sendte Kjerringa poteplantene på ferie  på verandaen, Det milde sommerregnet gjorde underverker med dem. Jeg formelig så at de livnet til og strakte seg mot det varme regnet.
Nå står de der og nikoser seg. Aloeveraen min har fått plass på toppen av den mexikanske ovnen, der trives den. Den er kommet hjem.
De andre er spredt melllom sommerblomstene.
Visste ikke at jeg hadde så mange planter og blomster.
Katta har funnet seg en soveplass for dagen.
Selv sitter jeg og koser meg med ei lydbok. En herlig bok som minner meg om den fjernsynsserien for mange år siden.
Anne fra Bjørkely.
Om denne drømmende jenta som tenkte og drømte inn et liv i en tilværelse som begynte så trist, men som etterhvert ble bra, takket være en gammel mann og hans søster, som tok henne til seg ved en feiltagelse.
Den lille jenta var bare 11 år da hun kom til dem, men hun hadde allerede jobbet som en slave med ungepass og husarbeid. Hun minner meg om det jeg har hørt om min oldemor på mammas side.
Hun ble også sendt hjemmefra for å slave hos slektninger da hennes mor døde.
Anne er et herlig lite menneske. Romantisk og positiv, uansett hva som vederfares henne. Noe som den gamle, jordnære. men eiegode Marilla, prøver å plukke det av henne, men ender opp med å bli inderlig glad i den lille jenta og hennes filosofi.
Marillas bror, Matthew, lar den lille pratmakeren dreie seg rundt lillefingeren fra første stund.
Det er ikke alltid at livet ender opp så godt.
MP3- spilleren er med meg når jeg har gjort rent også. Bare å stikke den innenfor bukselinninga og ta fatt på dagens gjøremål.
Arbeidet går som en lek når man har så godt selskap.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar