Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

lørdag 18. juni 2011

Riv og drep

Atter en vakker sommerdag.  Men Gjengangeren gjør Kjerringa harm og lei seg.
Vet ikke hvem som sa de bevingede ord: - Jo mer jeg ser til menneskene, dess mer elsker jeg dyrene-
Uansett, jeg tiltreder og sier meg enig.
Finnes det ikke andre alternativ i Horten Kommune enn riving av bygg som er blitt vanskjøttet i år ut og år inn ?
Forfallet på "det underjordiske" har jo ikke skjedd over natta.
Jeg forstår rett og slett ikke at kommunalsjefen som har ansvar for bygninger og vedlikehold i kommunen har mage og frekkhet til å søke om riving av bygget. Det er jo sin egen inkompetanse han stiller til skue. Skamme seg skulle han.
Høy lønn skal de ha, men gjøre jobben sin er det verre med.
Og så den stakkars løsbikkja i Åsgårdstrand.
Greit nok å fremstille henne som en gledespike som kaster seg over kåte hannhunder. Men for f..., det er jo et bortløpet, forvillet, utsultet, elendig dyr som sikkert noen har elsket og satt pris på.
Jeg påtar meg veldig gjerne omsorgen for henne dersom noen kan fange henne til meg.
Jeg mener det.
Ikke drep henne. Med mat og stell og omsorg, kan hun bli en flott ledsager og bestevenn.
Hjelp henne til å komme i trygge hender.
Katta, Leieboeren og Kjerringa skal nok klare å ta vare på henne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar