Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

mandag 13. juni 2011

Plukke blomster

Katta har fått venner, kattevenner. En søt. langhåret brun hokatt og en stor svart og hvit hannkatt. De herjer rundt huset om natta. Det beste de vet er å hoppe eller løpe på et metallbord som står ute, rett bak veggen der hodegjerdet på senga mi står. Det ramler som et tordenvær, og jeg bråvåkner. Jeg kunne vel flyttet det, men de får nå bare kose seg.
De har det visst kjempegøy.
Men jeg får nok søvn, mer enn nok noen ganger.
I morges måtte jeg ut og plukke blomster, sommerblomster. Det dufter himmelsk i stua nå. Gule liljer, lys lilla nattfiol, høyreiste margeritter, rosa stokkroser og strå.
De står i en melkemugge fra minst hundre år tilbake.
Minner meg om barndom og evig sommer under den evige sola.
Selv om de ville blomstene aldri ble så høye der oppe.
Men åååå som de duftet. Tiriltunge, engsolei, blåklokker, skogstjerne og alle de andre som vi bar hjem til ho mamma. Eller til ho bestemor.
Begge ble veldig glade.
Så idag plukket jeg blomster til minne om mitt bardoms rike.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar