Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

onsdag 29. juni 2011

Onsdag i juni

Katta er blitt sååå kjærlig siden Leieboeren dro på ferie.
Hun har nok oppdaget at Kjerringa er hennes eneste tilgang til mat.
Men det er bare koselig å ha henne snurrende rundt beina igjen.
Hele dagene ligger hun et eller annet sted og dormer i varmen, for å komme fram i kveldinga, sulten som en ulvinne.
Idag har  jeg plantet ut noen blomster, beiset to hyller og flyttet om på verandaen. Det ble bedre plass når hammocken ble flyttet, og det blir mere ly for vinden som kommer susende hver ettermiddag.
Fremdeles er det ingen utsikter til innglassing  av verandaen, men man må være litt smart og late som om den er innglasset.
Og hver gang jeg ommøblerer, enten inne eller ute, er det som om jeg har kommet til et nytt sted,
På den måten får jeg en liten ferie hos meg selv, og slipper å reise land og strand rundt og bli utsatt for kløende kryp, rennende mager  og forkjølelser som leges seint i sommervarmen.
Jeg er en uforbederlig hjemmesitter.
Det er så deilig å slippe ferietrafikken også. Ligge i køer så lange som onde år, varme og forkavede i stillestående eksosluft.
Husker i min ungdom. Da både skulle og måtte man på ferie. Vi dro vekselvis sørover i Europa og nordover til Lofoten
Når vi endelig var hjemme, var vi dobbelt så slitne som vi var da vi dro på ferie.
Idag lever jeg rene luksuslivet hos meg selv.
Kan sove i min egen seng hver eneste natt og våkne frisk og uthvilt til en ny ubrukt dag i kjente og kjære omgivelser.
Jeg slipper den intense hjemlengselen også.........

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar