Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

lørdag 11. juni 2011

Et forsiktig, lite Hurraaaaa........

Dagens Gjenganger gjorde meg glad allerede på side to.
Vår eminente redaktør lufter den utrolig gode ideen om gjenoppstandelse av Horten Sykehus.
Dette er tanker de fleste. oppegående av oss har tenkt og småhåpet på.
Nå er katta ute av sekken, og vi kan bare håpe at Staten både skal ruste opp og drive sykehuset, slik at ikke kommunen og dens folkevalgte får lov til å rote det hele bort i trenering, dårlig økonomi og tåkeprat.
Jeg gleder meg til å se prosjektet oppe og gå.
Jeg tviler vel på at Andreassen, Viken, Hasvoll. Nina, Gerda. Bente, Mona, Elsa og alle de andre skal vandre rundt der opp igjen og utføre sin legende og beroligende magi.
Men jeg håper inderlig at det fremdeles sitter mye av den gleden, omsorgen og dyktigheten i veggene, slik at det bare å ta opp sine gjøremål og gå videre.
Dette kan bli bra, veldig bra.
Atter en gang skal vi slå ring om Horten Sykehus og tviholde på det, og, om nødvendig, lenke oss fast til alle hjørnene, slik at ingen noensinne skal få legge det ned eller fjerne det fra oss igjen
Og så har vi endelig fått et skikkelig gubbdagis her i Horten, Clas Ohlson har flyttet inn med pomp og prakt på Sjøsiden.
Endelig kan gubbene drømme seg bort og handle til byggeprosjektene sine, mens deres bedre halvdel og andre berørte kan shoppe i freden og roden, uten å ha en gubbe, stønnende av kjedsomhet hakk i hæl- Det er slitsomt, det.........
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar