Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

mandag 27. juni 2011

Flerkulturell Kvinnegruppe

Katta har etterhvert funnet ut at hennes elskede Leieboer er dratt på ferie. Hver morgen vil hun opp til han, men hver gang kommer hun like slukøret ned igjen. Med en skuffet hale slepende etter seg.
Men humøret kommer gradvis tilbake. Nå sover hun søtt i stolen og ser ut til å ha roet seg helt .
Kjerringa koser seg i gråværet.
Det er deilig å slippe de sterke solstrålene.
Og i ettermiddag skal så mange som mulig av kvinnene i Flerkulturell Kvinnegruppe møtes hos en av oss.
Jeg gleder meg. Det er alltid så koselig å være sammen.
Idag skal vi planlegge høstens program.
Alle har fått beskjed om å komme med ønsker og  forslag.
Den største programposten er "Verden i Horten". En fargerik festival som skal foregå i bakgården til Storgt. 37 her i Horten.
Det blir kjempegøy.
Mat fra alle verdens kanter, musikk og dans, også fra flere verdenshjørner. Vi skal ha silkemarked, kanskje et bruktmarked og krydder, så her blir det noe for alle sansene.
Det er helt utrolig hvor godt vi jobber sammen. Dette er kvinner fra minst tjue nasjoner, med forskjellig kultur og religion .
Mange er traumatisert av krig og annen elendighet, men sammen støtter vi og er der for hverandre.
Kanskje gjør dette samholdet livet litt lettere for noen av oss. Jeg vet i alle fall at dette er veldig bra for meg, og jeg skulle ønske at flere kvinner ville komme på møtene våre, som vi har første onsdag i hver mnd i FIF sine lokaler i Storgt. 37.
Nå skal vi ha sommerferie, men neste møte blir 3. august
Jeg kan garantere mye latter og glede.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar