Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

torsdag 25. august 2011

Dagen derpå....

Katta kom inn i morges, som om det var en helt vanlig dag. Katta gir blaffen i om det er en mikrokjendis hun hilser på. Som kommer subbende i bærføttern og ikledd  en  utvasket nattkjole.
Neida, noe kjendis verken i A eller Å kategorien bor her.
Bare ei vanlig Kjerring med gode dager og mindre gode dager.
Selv om dagen igår var en av de beste.
Jeg åpnet Gjengangeren idag. Den var full av Statsministerbesøket.
Kanskje dette besøket var med på å løfte kommunen noen hakk opp ?
Hjalp oss til å se fordelene med å bo i denne flotte, kystnære perlen av en kommune. Til å se alle de positive tingene vi har istedenfor alltid å fokusere på elendet og fattigdommen og ROBEK registeret og hva vi nå enn har å syte for.
Jeg følte i alle fall at Stoltenberg med sin appell, løftet blikket mitt mot ei ajnna ti...
Mot noe lysere og bedre. Jeg sto der og nesten skalv av lykke over å bo i en så flott by i en så flott kommune.
Sånn er det å se heimen sin med andres øyne.
Ta tre skritt tilbake og virkelig betrakte hva man er en del av og være stolt av det.
Han hjalp oss sannelig her i Horten også.
Fordi, som han sa, ingen og ingenting er perfekt.
Men det er godt nok.
Mer enn godt nok.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar