Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

tirsdag 16. august 2011

Utlufting

Katta vantrives idag. Det er rengjøring og rydding i heimen, og Kjerringa farer frem og tilbake med sengetøy og klær som skal vaskes og......... Katta evakuerer raskt til øverste etasje,
Kjerringa tenker godt når hun rydder, blir filosofisk.
Jeg sammenligner ryddinga med den igangsatte valgkampen, For nå er det virkelig kamp på kniven.
Partene posisjonerer seg raskt. Skytsen og beskyldningene hagler. Gamle, avdankede politikere blir tørket støv av og sendt i "krigen"
De gamle begynner tydeligvis å bli.......gamle. For de kommer med de merkeligste utspill. Om det ødelegger for partiet sitt, gir de blaffen i. Og bra er det.
Et av landets største partier er på full fart nedover og kryper  for ikke å si åler, seg snart ut av det politiske liv.
Jeg sørger ikke.
De har næret mange slanger ved sitt bryst, og resultatene viser seg nå, Og de tidligere godtroende velgerne som trodde på deres lettvinte, populistiske løsninger, er begynt å få øynene opp for deres skrekkelige, menneskefiendtlige og egentlig dårlig skjulte meninger om de svakeste i samfunnet.
Og hjertet mitt gleder seg.
Jeg er et menneske som er for demokrati i alle ledd, derfor har jeg i alle år sett med gru på deres manipulering og falskhet for å lure til seg velgere, Folk flest. som de sier.
Så nå kostes og støvsuges spindelvev med innhold ut fra alle kriker og kroker, og det dufter snart rent og grønnsåpevasket i mitt hus, også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar