Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

fredag 26. august 2011

Linselus

Katta er visst forkjølet.......eller har fått en fuglefjær i halsen. Det er såvidt det er lyd i henne. Hun piper.
Hvis det ikke går over, så må hun til veterinæren.
Men hun spiser og oppfører seg som før, så det er kanskje bare en liten kattesnue.
Kjerringa skal møte de andre jentene i Flerkulturell Kvinnegruppe senere idag  for å bli intervjuet i forbindelse med festivalen Verden i Horten.
Tenk, det er bare litt over en uke til selve festivaldagen, men Verden i Horten foregår hele neste uke, med flere interessante foredragsholdere i 37.
Maria Amelie kommer tirsdag. Dere husker den jenta uten papirer som ble jaget ut av landet etter å ha levd og studert her i mange år, fra hun var lita jente ....og skrevet bok om det.
Og så fikk hun komme tilbake igjen.
Jeg gleder meg til å høre henne fortelle hele historien.
Torsdag på samme sted kommer Amal Aden, forfatter og tolk fra Somalia, som har integrert seg selv via gata, barnevern, stoffmisbruk og mye annet rart.....og endt opp som den fantastiske dama med tre bøker, mann og tre barn.
Så  et klipp på nyhetene for noen minutter siden. Carl I. og hans Eli hadde fått skryt for å ha spist middag med muslimer..................
Hva f.... betyr det ?
Jeg har spist mange måltider med muslimer, katolikker, jøder, koptere, gresk ortodokse, you name it.
Ingen TV-kameraer eller fotografer fulgte oss.
Det eneste jeg opplevde, bortsett fra mye kos og moro, var at de er bedre enn oss på å lage mat.
Skal liksom Frp profitere på at de oppfører seg som normale mennesker med folkeskikk............for en gangs skyld ?
Dette ser jeg på som en fornærmelse mot vanlige folk.
Som en fotnote ble det nevnt at kun tre av de ti inviterte islamkritikere kom til gildet.
De sju som ikke kom, burde skamme seg, dypt og inderlig

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar