Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

søndag 28. august 2011

Søndagsstemning

Kjerringa våknet til en vakker sensommerdag med klar luft og nesten sol.  Katta kom inn, spiste, prøvde å stjele Kjerringas knekkebrød med salatblad, kalkunskinke og majones....og ble husjet ut igjen. Ett sted går grensen.
Jeg fortalte henne at så lenge ikke jeg spiste opp hennes mat, så fikk hun værsågod la min mat være ifred.
Tror ikke hun forsto det helt. Men hun snudde demonstrativt halen til og forsvant ned verandatrappa.
Som om - Trodde virkelig vi var bedre venner enn som så.  Og hva er egentlig et skarve knekkebrød mellom venner  ?-
Hun har et poeng der....
Kjerringa skal snart på loppis sammen med god venninne.
Ikke for at jeg trenger noe som helst, men fordi det er sesongens første loppis, og det er spesielt.
En helt spesiell stemning.  Og jeg ser ikke bort fra at det kan bli en og annen liten ting som jeg ikke visste at jeg hadde bruk for.
Det er loppemarkedets iboende dynamikk.
Man går ikke dit fordi man virkelig trenger noe, men fordi det er så herlig å kjøpe noe som er pent, i alle fall der og da, og at det ikke koster skjorta.
Litt billig luxus på en måte.
Jeg husker mitt første loppis. Det var Røde Kors sitt årlige. Dengang på Bromsjordet.
Jeg kjøpte fire ting som har fulgt meg i alle årene siden, Det er faktisk blitt 43 etterhvert.
Det er to skutebilder for to kroner per stykk. Verd noen tusen idag.
Og det er to hollandske krukker, en blå og en brun. en krone per stykk.
Jeg kommer aldri til å skille meg med noen av disse tingene.
De minner meg om oppdagelsen av det som  senere ble min store lidenskap, loppis, oppussing og gjenbruk.
Så jeg hadde stilen shabby chic mange år før den ble in. Og praktiserte gjenbruk , også lenge før det ble påkrevet og trendy.
Så idag gleder jeg meg til loppis på Lysheim.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar