Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

fredag 5. august 2011

Media

Katta er i sin egen 7. himmel. Leieboeren er kommet hjem, og lykken er fullkommen for det lille kreket. Meg enser hun ikke mer enn lo mellom klørne.
Så mye for å ha katt. Troløse kryp.
Men jeg tenker mye mer på de stakkars pårørende til , ja dere vet hvem jeg mener. Jeg vil ikke ha navnet hans på bloggen min.
Men han har en mamma som sikkert har elsket og elsker han fremdeles, han har søsken, og han har en pappa. Alle disse er jaget vilt av media for tida.
Jeg kan ikke i min villeste fantasi tenke meg til at noen av dem har vært med og planlagt udådene hans. Jeg tror at de er like vettskremte og uforstående som alle oss andre. Kanskje mer, for de må rømme hus og hjem for å få være i fred-
Og på toppen av det hele er det ingen som holder rundt dem eller føler med dem eller hjelper dem så de får  bearbeidet sorgen og traumene sine.
Tenker vi på dem ?
Nei,,,, Kunne de, så hadde media invadert privatlivet til disse uforskyldte ofrene, vrengt ut og inn på barndomsminner, kastet seg over dem for å finne ut hva DE har gjort for å få en slik sønn.
Det er så vondt å tenke på, for vi kan alle komme i en situasjon der avisene og TV og Se og Hør vrir og vrenger på alt som blir sagt og gjort.
I gamle dager var det noe som het "Vær varsom-plakaten" Den skulle journalisten alltid ha som rettesnor når han skrev en artikkel som omhandlet menneskers gjøren og laden. Navn på gjerningspersoner var helt tabu, eller vinkling av artikkelen slik at folk skjønte hvem det gjaldt.
Idag ?
Avisene går over lik for å få den beste storyen. Uten å bry seg om hvem de tråkker på.
Så la oss be en bønn og tenne et lys også for de ofrene i denne kjempetragedien !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar