Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

tirsdag 30. august 2011

Restart.......

Idag måtte Kjerringa restarte etter å ha våknet veeeldig tidlig med vondt i øyet. Jeg satt og venta til klokka ble åtte slik at jeg fikk ringt til min kjære Hofføyelege. Der var jeg inne ti over åtte, og han satte et nytt linseplaster over det vonde øyet, og vips, jeg føler meg fit for fight igjen.
Det kaller jeg restart på dagen.
Fra å se verden gjennom en flom av snørr og tårer, ser jeg den sterkt og klar og registrerer at det blir en alldeles flott tidlighøstdag.
Katta har vært inne og fått mat og varme i skrotten og er forlengst oppe hos Leieboeren.
Hun er alltid litt kulsen om føttern etter å ha vasset gjennom morravått gress, det lille krapylet.
Idag er første dagen av Verden i Horten, og vi får storfint besøk nede på 37.
Marie Amelie kommer og forteller sin historie, om hvordan det var å være papirløs i Norge.
Jeg gleder meg. Hun virker som et vettugt menneske.
Jeg skal introdusere henne, og jeg har tenkt å bruke noe jeg skrev i bloggen min en frysende januardag da hun ble ekspedert ut av landet.
Jeg husker sinnet og avmakten.....og forundringen, som jeg helt sikkert delte med veldig mange.
Men nå er hun i alle fall tilbake og skal fortelle oss hele historien, kanskje sannheten ?
For media forteller ikke alltid sannheten. De forteller det som selger og som passer i deres agenda.
Så kom ikveld kl 18 på 37 og hils på Marie Amelie.
Så sees vi kanskje !!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar