Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

fredag 19. august 2011

Endelig.......nesten

Idag er det innevær for Katta. Merkelig nok liker hun ikke å bli våt i pelsen. Eller rettere sagt, hun skal selv bestemme når hun skal bli våt.
Så kattekreket kommer ned, eter, vil ut, kommer inn, vil opp, kommer ned.....osv
Kjerringa er så glad for at hun har fått ryddet seg vei i vellinga (for å si det mildt) slik at hun kommer seg frem til den stasjonære PC en.
En lettelse. Her kan jeg skrive og skrive ut.
Men først idag, måtte jeg ned på en av gigantelektromarkedene og kjøpe fargepatroner. Dyre er de og vanvittig godt emballerte er de.
Etter å ha jobbet meg gjennom ytterlaget, som består av en særdeles hard type plast, som verken lar seg rive eller slite i, men må åpnes med saks, kom jeg inn til pappemballasjen. Jeg åpnet den og kom inn til en sølvaktig plastemballasje, som også måtte klippes, selv om det sto riv her på engelsk oppe i kanten. Endelig var jeg inne på patronene, der var det nok en emballasje som lå over pulverutslippet.
Altså fire forskjellige sorter emballasje. Ikke rart at sånt koster skjorta.
Det verste er at jeg synes at det nesten ikke varer i det hele tatt. Plutselig kommer meldinga opp om å skifte patron.
Så er det på'n igjen.....
Sverger at neste gang skal det bli laserskriver, selv om de er dyre. Jeg tror man sparer mye i lengden.
Partiene i vår egen lille andedam er tydeligvis også godt emballerte. Det er såvidt de har ytret noen politiske meninger i det hele tatt i det siste.
Det blir et utrolig spennende valg i år.
Vil vi bo eller arbeide her i byen vår, eller ja takk, begge deler  ?



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar