Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

tirsdag 19. april 2011

Absolutt ingenting !

Det er så mye å irritere seg over for ei enøyd kjerring, at hun ikke klarer å velge.
Men siden det også er mye positive tildragelser i livet mitt også,  balanserer regnskapet sånn noenlunde, og  resultatet blir ingenting eller alt.
En oppramsing av negative og samtidig positive saker :
Forfalne og vanskjøttede hus ut gjennom Torggata oppveies av at trivelige Amjed Sadiq står fram og lover at f.eks den gamle trykkerigården skal bli en perle, det samme skal fasaden til Ollebakken 29 mot Torggt, lover han.
Han kan stå fram som et flott forbilde for mange av huseierne i strøket Jernbanegata, som lar sine eiendommer forslummes til det ugjenkjennelige, uten at noen (les Horten Kommune) griper inn.
Jeg lever på en byggeplass, men den er samtidig begynnelsen til noe  flott og unikt, for meg.
Hagen min skulle vært raket og striglet, men samtidig popper det opp nydelige, blå scilla, tulipaner og krokus som mildner det hele. Det er vår, og da kan man sannelig ikke klage og syte. Tenk på den lange, kalde, snørike, glatte vinteren vi endelig har lagt bak oss !
Denne nydelige. løfterike våren oppveier  mye elendighet.
Derfor har jeg absolutt ingenting å skrive om idag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar