Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

torsdag 28. april 2011

Venter på..............

Katta krafset på utsiden av verandadørvinduet for å komme inn, og ei svær humle klorte frenetisk og vedvarende på vinduet på innsiden for å komme seg ut. Og selv om Katta er en jeger av de sjeldne,  lot den humla fly forbi seg uten å reagere. Fantastisk.
Store humler har det travelt for tida.
Det er de som våkner først og holder resten av bolet i live til de har vokst seg ferdig, gnidd seg i humleøynene og flydd ut på skjelvende vinger for å finne nektar og pollen selv.
Humlesurr er sommer og varme dager.
De store humlene, matbringern,. legger seg ned og dør når deres oppgave er fullført.
Livets syklus, med andre ord.
Derfor er det viktig å slippe ut humler, slik at humlesurr og blomsterduft kan skje igjen.
Og jeg venter på rørleggeren.
Badet begynnner å ta form, men nå er det rørleggeren sin tur.
Han lovte halvveis at han kaaaaanskje kunne komme idag eller heeelt sikkert mandag.
Så her sitter jeg og venter, og venter.
Men jeg har nok å gjøre, så ventetida blir ikke kjedelig. Men jeg skulle vært og sett på ei baddør og noen plater til gangen og.......
Men det får vente til etterpå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar