Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

lørdag 2. april 2011

Gudmor.............?

Kjerringa ble glad i dag da hun åpnet avisen. Katta var inne. kaffen duftet og knekkebrød med stekt egg og tomater sto klart.
Hurra ! En liten anmodning hadde blitt til virkelighet.
Jeg ble veldig lei meg da jeg hørte at Den Stygge Andungen skulle stenge sine dører for godt.
Jeg gikk i tenkeboksen, og dagen etter gikk jeg ned til Wenche og fremla resultatet av oppholdet.
Jeg hadde lenge tenkt at Røde Kors burde hatt en fast forretning i Horten, for jeg hadde hørt at altfor mye var blitt kastet etter de årlige loppemarkedene. Og siden jeg er for gjenbruk og er av den formening at gamle saker er mer sjelfulle enn alt plastjuggel man får kjøpt idag, har jeg alltid vært trofast loppemarkedgjenger.
Helt siden Røde Kors hadde sine loppemarked nede på det gamle  Lottehuset, som nå er revet, ved innkjøringa til Bromsjordet.
Så jeg ba henne ringe til  han Ove, selveste sjefern i Røde Kors i Horten, og fremlegge tilbudet for han. Altså om de var interesserte i å drive bruktbutikken videre.
Hun var litt tvilende, men jeg maste helt til hun lovte å gjøre det for å få fred, bare for min skyld !
Dagene gikk, og jeg hørte ad omveier at hun hadde gjort det, men at de, Rode Kors, måtte tenke seg om. Det gikk på benmanning og litt av hvert. Men Lokalhistorisk Senter har jo vist at ting blir bra når de blir gjort på dugnad, så den biten visste jeg de kunne fikse med alle de ildsjelene som jobber frivillig i Røde Kors også.
Og så idag, o glede. Forretninga er oppe og står på ustø bein. Nå er det opp til oss å handle der slik at den blir liv laga. Alt går til et fantastisk godt formål. Og man kan til og med få kjøpt både kaffe og vafler der. Burde vel egentlig vært munker ?
Og en annen ting.
Som en form for gudmor, kaller jeg den  lille forretningen for Krimskrams i hjertet mitt.
Gratulerer Røde Kors, måtte lykken følge dere opp en trapp og inn en dør der oppe i Storgata.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar