Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

fredag 1. april 2011

Nå er det nok !!!

Kjære Snøguder/Værguder
Akkurat da jeg var begynt å tro på en vår, kom dere med et nytt lass snø.
Akkurat når jeg hadde begynt å pleie en liten spire av et håp om at nå er våren endelig her, så ble spiren knust under nye snøbyger.
Unnskyld at jeg tillater meg. Men skal det aldri bli vår mer i hele verden ?
Etter  drittvinter ifjor og forfjor, etterfulgt av  ditto vår, for ikke å snakke om de etterfølgende somrene, der dere passet på å legge varmen til de få dagene jeg var bortreist, kom dere med en ny runde med kald vinter og nå vår.
Så iår, kjære, gode makter, som bestemmer over været.; La oss få en laaaaang, vakker vår og en enda lengre sommer. Den trenger ikke å bli så kjempevarm, og det kan gjerne regne, men det er lurt å la regnet komme om natta.
Har dere på lager, så send gjerne med en Indian Summer også. en riktig  lang, vidunderlig og vakker etterpåsommer som varer til bortimot jul.
Og ang. jula, La det gjerne snø litt akkurat når jula ringes inn, sånn rundt femtida.  Flotte store, stille snøfiller som daaaaler ned. Det gir sånn innmari flott julestemning. Men så kan våren komme  rett etter nyttår.
For nå er vi så lei av høye strømregninger, glatte fortau, og kulde. For ikke å snakke om all den snøen.
Jeg kan nesten ikke huske at det var  det var snøbart i hele fjor, men det var det vel, kanskje mens jeg var en tur i kjelleren ?
Jeg krever ikke, jeg ber på mine knær. La oss få litt mer vår og varme nå. Vi trenger det. Det er så mye elendighet ellers i verden, så vi trenger å smile litt nå. Og det gjør vi når sola skinner og varmen kommer.
På forhånd takk.
Med vennlig hilsen og de aller beste ønsker fra
Kjerringa

PS
Dere kan gjerne starte med en gang.
DS

2 kommentarer: