Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

tirsdag 13. september 2011

Da Horten gikk i blått

Kjerringa var ikke mye blid og pigg da hun steg opp av sine hynder til morran.
Ei blid kjærlig Katt gjorde henne litt mildere stemt.
Men hun var gram i hu. Tvunget til sengs som hun var blitt med det feite gliset til Børre Jacobsen for sitt øye .
Og,  ifølge Gjengangeren, tvunget til samboerskap med han de neste fire årene, i overført betydning.
Nå har jeg levd såpass lenge at jeg både vet at med et så marginalt flertall, er det lite galt de får gjort, og at det faktisk kan være nok til å rasere saker som fungerer mer enn godt nok...... Med uopprettelige resultater
Og de som har hukommelse som Kattas, altså meget korttids, de som har skreket i vilden sky om påkrevde endringer, burde lese seg opp på denne stakkars byens historie før de danser seiersdansen.
Aldri har høyresida gjort noe godt for vanlige arbeidsfolk.
De jobber for kapitalvekst og inntjening og med derav følgende privatisering.
De har ikke forandret innstilling siden tidenes morgen. Og med det råtne eplet i dokumentveska, skremmer de meg.
I gamle dager sultet, pisket og sågar drepte de uvillige arbeidsfolk, idag er det mer subtile metoder de bruker.
Men enhver blir salig i sin tro, som en klok mann sa engang.
Så meeeeget motvillig ønsker jeg skiftet velkommen, for vi må tross alt leve i sameksistens, og vi har jo et levende demokrati.
OG for å sitere en annen klok mann, Jens Stoltenberg: - Ingen og intet er perfekt, men mye er godt nok -
Så jeg håper at dette er godt nok. ........
Men jeg tviler på at dette går bra, som reven sa da han ble flådd !
I dag gråter jeg i min røde sjel.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar