Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

fredag 23. september 2011

Ei glad Kjerring...

Kjerringa sover som en stein om natta og våkner uthvilt og pigg om morran.
Det må ha vært en engel innom og strødd sitt magiske glitter rundt meg.
For første gang på minst tre år føler jeg meg vel og i balanse.
Jeg teller mine gleder og velsignelser og er såre fornøyd.
Selvfølgelig vet jeg at all denne gleden og fornøydheten ikke varer evig, men jeg nyter det mens det varer.
Et skår i gleden er at Smitt og Smule må stenge dørene. En liten, utrolig koselig lunsj og kaffeoase oppi Storgata.
Ser også at det sytes over det på FB. Men det nytter ikke å snyte seg når nesa er borte. Når ikke folk gidder eller vil gå dit og bruke stedet, så har ikke eieren noe valg.
Det samme som med Skaane. Jeg savner de fremdeles. Jeg brukte de mye, for de hadde alle disse små duppedittene som man ikke fikk tak i andre steder. De var herlige og serviceinnstilte.  Jeg følte meg godt ivaretatt og gjenkjent når jeg kom inn der.
Til sammenligning var jeg på Elkjøp igår. Jeg så ingen hjelpende ekspeditører eller ekspeditriser der før jeg kom laaangt inn i butikken. Der sto de i en koselig snakkegruppe, tre stykker. Jeg var luft.
Til slutt spurte jeg om det var noen som jobbet der, selv om jeg så på klærne deres at det var det de burde ha gjort.
Jeg dro til Expert. Samme sak der. Nesten ekko fordi det var ingen der å spørre. Da jeg endelig hadde fått gravd fram en forvillet kar, ante han ikke hva jeg snakket om engang. Jeg skulle ha ei juicepresse.
Og der var ingen andre å spørre.
Jeg dro hjem, gikk inn på internett og sjekket. Joda, de skulle ha den pressa på lager. Dro tilbake og fortalte at de hadde den og ba dem lete den fram.
De (han) fant den, jeg betalte og dro hjem.
Er det sånn vi vil det skal være ?
Nei, støtt de små butikkene, de få som er igjen, så får vi et koseligere og mer levelig miljø.
De store klarer seg alltid.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar