Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

lørdag 24. september 2011

For et spill.........

Kjerringa er helt utslitt på morran. Ikke av mangel på søvn. Ikke noe helseplager utover de vanlige for ei såpass gammel kjerring heller.
Men hun har lest loggen over spillet om Horten.
Den verste poker kommer ikke opp mot det spillet som foregikk mellom de ulike partiene fra valgnatten og til Ap måtte kaste seg kvelden 15. september.
Det er vel det man kaller en thriller. Godt at ingen ble alvorlig skadet, sier nå Kjerringa.
En annen ting er jo at potten er stor i dette spillet, bortsett fra makt og halskjede, er det faktisk et spill om nesten en million i årsinntekt som ligger i den.
Ikke rart at mobiltelefonene gikk varme i de dagene, skosålene ble tynnslitte og dørhengslene til ordførerkontoret  nesten ramlet av.
Det var en overhektisk aktivitet som foregikk bak våre rygger.
Jeg for min del ville ikke holdt ut å bo i en kommune der Ap gikk i koalisjon med Frp.
Det hadde vært så langt fra mine idealer og det jeg står for at det ville vært et hån mot oss velgere med samme syn.
Så jeg er egentlig glad for at det er Høyre som skal slite med Frp og deres forskrudde verdier, eller skal jeg si mangel på verdier, de neste fire årene.
Skal bli gøy å følge med på alle krumspringene og forsøk på å skjule deres grimme tryne etter som de sitter seg til i stolene sine.
Og den som får den jobben fortjener kanskje den høye lønna ?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar