Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

onsdag 7. september 2011

Etter stormen

Kjerringa våknet opp til en skinnende, ren verden. Til og med Katta så nyvasket der hun kom galopperende fra -- bare gudene vet hvor.
Hun satt og ventet på badet til Kjerringa var ferdig der, og så ville hun opp. Jeg har mistanke om at det er tunfisk som venter på henne. Bortskjemte stripeskinn.
Jeg utførte mine morgenrutiner og begynte å tenke på dagen som ligger foran meg.
Først et oppsummeringsmøte etter Verden i Horten på Gul.
Så må jeg bake verdens beste eplekake til ikveld når vi i Flerkulturell Kvinnegruppe skal ha kvinnelige toppolitikere på besøk.
De skal fortelle om hvordan valg foregår, kumulering på listene dersom man vil at noen skal komme inn i kommunestyret, litt valgkamp i fredelige former og kanskje får vi vite litt om hvordan det er å være politiker, kvinne, mamma, bestemor samtidig. Jeg vet at det ikke er noe som helst problem for menn, men jeg kjenner mitt eget kjønn så godt at jeg vet at ting kan butte av og til.
Og  i Flerkulturell er vi veldig  nysgjerrige og vitebegjærlige, og vi vil vite og lære.
Så dette blir spennende.
Jeg håper at det ikke blir et sånt uvær inne som vi hadde ute i går kveld og natt, men det er sunt med meningsutvekslinger.
Og jeg håper også at det kommer mange kvinner og jenter innom og hører på.
De skal få eplekake, tekake, pakistansk mat og kaffe eller te.........og det skal ikke koste noe.
Så kom og lær og bli visere !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar