Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

mandag 5. september 2011

Fra Blues til Glede på få minutter......

Kjerringa våknet til en grå mandag- Katta klorte frenetisk på vinduet for å slippe inn i varmen, og det fikk hun.
Kjerringa gjorde det Kjerringa alltid gjør om morran for å våkne, : Stelte seg, drakk ei bøtte med kaffe og spiste et knekkebrød med egg og kaviar.
Så var det hente Gjengangeren. Jeg ventet litt med den, for jeg var så redd for å bli skuffa.
Men der skinte det mot meg fra hele forsida: Fargerik folkefest med fortsettelse på to sider inne i avisen. Bare godord.
Det var verdt alt stresset og bekymringene. Virkelig.
Vi har klart det.
En kjempesuperflotters Flerkulturell Festival. Akkurat som vi ønsket oss og håpet på.
Enkelte "skjønnhetsfeil" og misser var det jo, men det tror jeg at det bare var jeg som registrerte.
Jeg har sjelden sett så mange smil og glade ansikter på en ellers grå lørdag.
Vi er dyktige !
Vi har all grunn til å skryte litt av oss selv og klappe oss på skuldra.
Dette er integrering på høyeste plan.
Mine medsøstre og jeg klarte det som mange trodde var en umulighet. Med små midler og forholdsvis få aktører, klarte vi det.
Der var noe for enhver smak. Fantastiske Løge stilte opp med leker og utfordringer for de minste.
Der var Bosnisk Mannsforening med deilig mat. Våre egne jenter med mat fra hele verden. Musikk og dans fra alle verdenshjørner og en velvillig Gud, Allah, Buddha, Jahve,  Tor og Odin,  whatever, som holdt tilbake det verste regnværet de få timene festivalen varte.
Tusen takk alle medhjelpere og publikum og ikke minst Horten Kommune. Kultur som lå i ryggen på oss.
Jeg er så glad, så glad.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar