Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

torsdag 29. september 2011

Ute til ....................?

Kjerringa sto opp, glad og fornøyd, til en solfyllt høstdag.
Katta fikk fårikålkjøtt og omtrent klappet i labbene, før hun ville ut. Leieboeren var ikke stått opp enda, så det var ikke formålstjenlig åstå og slipe ned klørne på døra hans enda.
Hun finner ut av saker og ting etterhvert, kreket.
Nåja, Kjerringa kom seg gjennom sine morgenrutiner i fin stil, inkludert å pløye gjennom Gjengangeren.
Men moroa begynte først da klokka nærmet seg 9 og Kjerringa skulle ta en telefon, som hun trodde var en enkel sak, men selvfølgelig, det inkluderte NAV, så den kunne pr definisjon ikke bli enkel.
Først ringte jeg Rådhuset, der er de alltid blide og behjelpelige.
Jeg fikk navnet på mannen som hadde med tildeling av kommunale boliger, med beskjed om at han var lokalisert til NAV. Jeg sendte opp en stille bønn om at dette skulle gå glatt.
Saken gjelder forresten en venninne i Flerkulturell Kvinnegruppe som av forskjellige grunner  har stort behov for en annen bolig. Hennes norsk er ikke så god enda, så hun trenger litt hjelp i dette konglomeratet av et byråkrati.
Jeg ringte det oppgitte nummeret......og fikk til svar at "personen du ringer ikke vil bli å treffe før etter klokken sytten".
Hva f... er det de tar oss for ? Alle er vel klar over at klokken sytten er langt etter vanlig kontortid ?? Hvorfor ikke legge inn f.eks. "i morgen" ?
Jeg ringte igjen og kom fram til et menneske.
Jeg forklarte den sørgelige sannheten for henne, men ble avvist med at dette hadde ikke hun noe greie på, for hun satt oppe i Hemsedal... OBS OBS, nummeret sto under NAV Horten.
Men hun satte meg over til en i NAV Horten som skulle ha greie på det jeg spurte om.
Jeg kom fram til nok et menneske, som frasa seg ethvert ansvar for boligsaker og tildeling av sådanne.
Han jeg skulle snakke med kom ikke tilbake før i morgen.
Jeg spurte om hvorfor de ikke kunne lese det inn på den automatiske svareren istedenfor den tåpelige med klokken sytten. Hun hadde ikke noe svar på det.
Nå var jeg så oppgitt at jeg spurte om det bare var den mannen som hadde rede på tildeling av kommunale boliger i Horten. Og det var det.
Jeg la på og takket min Gud for at jeg slipper å ha noe med NAV å gjøre enn høyst sporadisk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar