Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

onsdag 21. september 2011

Rensende og helende.....

Kjerringa våknet nesesnufsende.
Allergien slår til av og til, men en bitteliten zyrtec fikser det.
Idag blir det en bra dag.
Det har Kjerringa bestemt.
Det kommer koselige gjester til lunsj, som blir fiskesuppe med baguetter og kaffe og kanskje vafler med rørte rips.
Men først skal jeg ut og kjøpe meg en sånn saftsentrifugemaskin.
Jeg fant nemlig oppskriften på en enkel morgencocktail som renser og heler.
En rå rødbete, en rå gulrot og et eple. Alt skal helst være økologisk dyrket, for da kan man bruke skallet også, ellers må alt skrelles.
Et glass hver morgen skal gjøre underverker.
Visstnok bra for synet også. Og det trenger jeg.
I avisene er det omtrent vacum. Stille etter stormen eller før stormen ?
Ingen som vet hva de skal mene eller ingen som tør å begynne og mene ?
Merkelig.
Kanskje et politisk utmattelsessyndrom ?
Jeg tror  flere burde få i seg en rensende og helende morgencocktail.
Noe interessant skjer ihvertfall. Det skal opprettes en frivillighetssentral i Horten. Flere idealistiske organisasjoner har lagt sine kloke hoder sammen for å komme fram til en bra løsning.
De etterlyser lokaler.
Hva med 37 ? Sentralt og innholdsrikt.
Jeg kan bare ønske dem hjertelig lykke til, for det er mange der ute som trenger hjelp, assistanse og følge til dette og hint, for ikke å snakke om  en samtalepartner i sin ensomhet.
Og jeg håper at riktig mange melder seg som frivillige.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar