Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

fredag 9. september 2011

Ny dag, nye gleder

Kjerringa våknet pigg som ei nystemt fele til et vakkert vær.
Katta kom inn, og alt var bare glede.
God Morgen Norge kunne by på Sigøynermusikk og -dans..... .og selvfølgelig Finn Schiøld.
Fredagen begynner bra.
En halvveis lunsjavtale litt senere gjør den ikke verre.
Da jeg åpnet Gjengangeren registrerte jeg at beboerne på byens tak, de som bor på toppen av Sjøsiden, hadde protestert mot bygging av boligblokker og nytt hotell i gjestehavna.
Selv om jeg ikke bor der, så er jeg skjønt enig med dem i det. Det er ingen måte å "åpne byen mot havna" på-
Heller motsatt.
Og er det bygd, så står det der.
For noen tiår siden var det riving som var populært her i byen, nå er det bygging som er tingen. Finnes en ledig tomt, opp med en boligblokk. Et skjønnhetsråd som ser helheten, finnes visst ikke.
Arkitektene tegner og planlegger i dyre dommer, ikke til glede for de som allerede bor der, men for at utbygger skal tjene mest mulig, og det gjør han......
Kjære politikere, stopp denne utbyggingsgalskapen. Bruk litt tid på å tenke dere om før dere lar pengegriske utbyggere sette spaden i vår beste jord i byen.
Park med turstier, trær og blomster er mer passsende på et sånt område.
Det gamle huset med masse historie i veggene, og som ser ut som et smykke når villvinen rødmer, kan bli en flott kafe i to etasjer, med utekafe .
Anders Kaardahls tegning på baksiden får meg alltid til å flire høyt.
Og han har også ei katt som aktør i bildet.
Det liker jeg......og Katta
Edderkoppen er forresten dratt til bedre jaktmarker. Den var borte da jeg var ute og hentet Gjengangeren. Trist. Den hadde vokst og var helt blank i pelsen.
En riktig praktedderkopp.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar