Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

mandag 26. september 2011

Ny sofa.....

Kjerringa kom seg nokså problemfritt opp av senga i morges.
Dagen fortsatte med de vanlige gjøremål og rutiner. Katta inn, spiste, opp til Leieboeren.
Kjerringa ble sittende og se på sofaen sin. Et IKEAvidunder som kan forvandles med et nytt trekk.
Hun fant ut at idag var dagen for forvandling.
Så idag skal den beige varianten vaskes og lagres, og den hvite oppstå.
Sofaputene skal også vaskes og kanskje skiftes ut med andre. Sånn får jeg ny stue. Enkelt og greit.
Tenk om alt i tilværelsen hadde vært like enkelt å fornye.
Jeg mener mennesker.
En selv f. eks.
Ta av det gamle skinnet  og bytte det ut med et glatt, nytt. Og vips fremsto man som noe som passet inn i alle interiører.
Det hadde vært noe, det.
Kanskje  man hadde passet inn i enda flere sammenhenger ?
Jeg ønsker mange ganger at jeg kunne vært mer overfladisk og uberørt.  Vært flinkere til å "slikke" folk oppetter ryggen.
Men der tror jeg dessverre aldri at det kan skje en vellykket forvandling.
Så jeg får finne meg i at det finnes sammenhenger der jeg er persona non grata og overlate sofaen og  kameloner å skifte ham og sinn etter omgivelsene.
Nå skal i alle fall det hvite sofatrekket fram igjen,
Selv om kattehår vises lettere på det.
Men jeg tåler Katta, og Katta tåler meg, så da er verden som den skal være.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar