Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

tirsdag 6. september 2011

Hortensia og Edderkopper

Kjerringa sto opp til en vakker dag med sol og blå himmel.
Katta kom inn, men ville straks opp. Leieboeren er hjemme igjen, og da er ikke Kjerringa førstevalget lenger.
Edderkoppen satt trofast og passet på postkassen. Den har en varslingsstreng festet til lokket, men flytter seg bare litt når det blir åpnet. Jeg sa til den at den fikk holde seg i ro når folk åpnet postkasselokket, så fikk den sitte der lenge og gjøre seg fet og blank i pelsen. (Nå snakker jeg jaggu med en edderkopp også)
Nåja.
I avisen smilte tre menn mot meg. De skulle legge opp kulturlivet i Horten for neste fireårsperiode, forsto jeg. Trivelige, blide menn. Samfunnsstøtter, kalte journalisten dem, eller kanskje det var bautaer i samfunnslivet ?
Uansett.
Jeg fikk en ide da jeg leste intervjuet med dem.
Hva med å opprette en årlig eller månedlig pris for kvinner som har utmerket seg i samfunnslivet i Horten. En som har tilført noe, som har gjort Horten til et bedre sted å leve for mange ?
Og så kalle prisen for Hortensia.
Mitt første forslag går på Rukhsana Kausar.
Hun har gjort mye for veldig mange her i Horten. Hun er , som meg, fargeblind når det gjelder hud og døv når det gjelder kultur og tro. Hun er et fantastisk, vennlig menneske, som har vært gjennom mye vondt selv. Hun ser mennesker, og hun hjelper.
Jeg er utrolig stolt over å få være en av hennes venninner og "hjelpere".
Så jeg lar ideen gå videre til noen som "har noe med det" her i byen.
Nå har jeg ikke mange lesere, men hvis alle mine lesere sier dette videre til minst to av sine venner, og de sier det videre til to av sine venner, og de.......Så vil det før eller senere komme fram til rette vedkommende.
Så nå setter vi igang !
Rukhsana  er en mer enn verdig Hortensia !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar