Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

torsdag 14. juli 2011

Agurktid

Kjerringa og Katta har vurdert å ta en liten pause fra bloggen sin.
Det er for lite å engasjere seg i ..og det er for mye å engasjere seg i.
Politikere og andre Wannabees skriver så blekket spruter i avisene. De har så mange meninger at jeg blir helt imponert og svimmel.
De graver opp den minste lille fillesak og blåser den opp til uante dimensjoner.
Men jeg og alle andre, vet at alle disse ballongene kommer til å miste luften og flyten så snart valget er over.
Da er alle løftene glemt, som om de aldri var blitt avgitt. Og alt faller tilbake i sine gamle spor igjen.
I alle de årene jeg har bodd her i Horten, har jeg sett det skje gang etter gang, hvert fjerde år.
Til det kjedsommelige.
Politikken er blitt en sovepute for noen. De burde vært skiftet ut. Både putene og brukerne.
Kommunestyret burde vært sammensatt som samfunnet ellers.: Eldre, unge, fattige, rike, syke, friske, rusmisbrukere, totalavholdmennesker, kristne, hedninger, ja, hele samfunnet burde hatt sin representant i kommmunestyret.
Da, og først da, kunne man si at hele samfunnet var representert og hadde fått en hørbar stemme.
Som det er idag, er det de mest hardhudete med underliggende agendaer som representerer vårt sammensatte samfunn.
For meg blir det feil, når yrkesbetegnelsen blir politiker.
Noe annet har jeg ikke tid eller energi til å mene offentlig idag.
Jeg skal kose meg med mine helt egne og private utfordringer.
Er jeg riktig heldig, får jeg til og med koselig besøk idag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar