Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

torsdag 21. juli 2011

Nytelser

Kjerringa......og Katta hadde en gledesstund på badet idag. Alt er på plass og herdet, og vannet strømmet over Kjerringa og greskblå fliser. Katta satt med store beundrende øyne og bivånet seansen.
Snakk om nytelse.
Visste ikke at en enkel dusj kunne gi en så fulkommen, harmonisk følelse langt inn i sjela.
Etterpå var det kaffe og knekkbrød med selvdyrket salat og persille og fremmendyrkede tomater på.
Mine tomater er grønne fremdeles. Og i går så de ut til å ha tatt kvelden for godt, for jeg hadde glemt vanninga.. Men masse lunkent vann fikk humøret og bladene til å strutte på dem.
Min bestefar sa en gang til bestemor (om meg) - Ja der er det ikke langt mellom sol og regn- Han mente mellom latter og  gråt.
Og det har nok alltid vært meg. Det ene øyeblikket ser alt svart ut, det neste finner jeg noen halmstrå å klamre meg til, og humøret stiger. Akkurat som hos tomatplantene. Begge steder var det lunkent vann som skulle til.
Og idag er alt bare fryd og glede og alt som godt er.
Jeg føler meg dobbelt så ren som noen gang før.
Badet mitt er ren nytelse
På alle måter.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar