Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

onsdag 13. juli 2011

Gratulerer med dagene !!

Da Kjerringa våknet i morges, visste hun at det var noe koselig som skulle hende, og hun "spratt" opp av senga (les kreket seg ut på badet).
Da hun kom til sans og forsamling, med litt koffein innabords, kom hun på hva det var.
Mitt yngste barnebarn er 9 korte år idag. Og min kjære bror er også noen år idag.
I det hele tatt, en flott dag.
Med sol og det hele. Begge de to må ha vært snill det siste året for å få så nydelig vær på fødselsdagen sin.
Jeg husker godt, veldig godt for ni år siden da jeg fikk holde den lille bylten i armene mine for første gang.
Det var som å få en dyrebar gave og forelskelse ved første blikk.
Han så meg rett inn i øynene og smilte. Han gjorde det, bare 12 timer gammel. Alle de andre som var der så overbærende på hverandre og sa at han hadde mageknip, men jeg vet hva jeg så.
Siden har han fortsatt å smile når han så meg.
Vi har et eget bånd som jeg håper varer evig.
Han er en utrolig glad og fornuftig liten kar. Og bestemorshjertet svulmer av stolthet.
Jeg husker også veldig godt da brodern åpnet sine blå for første gang, eller rettere sagt da mamma kom heim med han fra sykehuset.
Jeg var 12 år den gangen, og det var den varmeste sommeren i manns minne.
Jeg ble på en måte litt reservemamma for han etterhvert.
Samme sommeren hadde jeg vunnet en bamse på tivoli. Den var hvit og hadde  rød bukse. Den fikk han hos meg. Jeg husker at jeg ville at den skulle ligge i kurven sammen med han, men den kunne bare sitte. Den var laget sånn, så det ble ikke plass til den der.
Men den ble hans trofaste følgesvenn i mange år. "Bansen"
Så idag har to av mine "hjertebarn" bursdag.
Gratulerer !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar