Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

torsdag 7. juli 2011

First we take Manhattan.............

Selv Kjerringa skjønner at man må spare på noe dersom man vil ha noe man virkelig ønsker seg. Og at man må investere i noe som gir avkastninger på sikt.
Og sånn som regjeringa driver på, kjøper opp eiendommer i London og Paris, og hvorfor ?  Leieinntekter ?
Sånne transaksjoner er helt uforståelige for Kjerringa og kanskje for de fleste innbyggerne i riklandet Norge.
Og dette skjer mens vi er fortvilte vitner til at sykehus og skoler råtner på rot i nærmiljøet.
Vi kan  ikke la dette skje.
En regjering er valgt inn for å forvalte det som er å forvalte på best mulig måte på vegne av oss som har valgt dem inn.
Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har gått til valg på oppkjøp av eiendommer i utlandet, mens infrastrukturen raser rundt oss.
Det skal ikke lønne seg å drive et land. Det skal bare drives til beste for innbyggerne. Nå. Hver dag. Ikke  om 50 år.
Det er en skam at landet vårt, som er, pr. definisjon, det rikeste landet i verden, holder på å ramle sammen rundt oss.
Hva skjer ?
Vi ser på TV og leser i avisene at den ene statsråden etter den andre reiser rundt til de fjerneste avkrokene i verden og øser ut milliarder i støtte til sykehus og skoler, mens våre egne unger må gå i nedslitte, militære kaserner fordi skolen deres er infisert av giftig sopp og råte som gjør ungene syke.
Klart vi skal være snille og dele med andre, men det betyr ikke at vi som innbyggere av riklandet Norge skal utslette oss selv, både helsemessig og ikke minst, utdannelsesmessig.
Jeg vil ikke stemme i år.
Jeg er begynt å skamme meg over at jeg alltid har tenkt og stemt til venstre for sentrum i varierende grad av rødt.
Skjønt jeg tror ikke noen nålevende politikere er istand til å rette opp de mistakene og feilene som er blitt gjort de siste 30 - 40 årene.
Enhver politiker er ute etter å markedsføre seg selv, ikke nødvendigvis til beste for resten av landet, velgerne.
Jeg har mistet  absolutt all tillit til politikerne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar