Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

tirsdag 26. juli 2011

Tilbake til hverdagen

Kjerringa vil sørge til evig tid over det som skjedde på Utøya og i Oslo. men livet må gå videre.
Jeg vet ikke om jeg er blitt et snillere, mer tolerant menneske disse dagene. Jeg vet bare  at
jeg er blitt styrket i mine meninger om Frihet, likhet og brorskap, og at ingen skal får rokke ved de verdiene.
Så i dag er jeg fortsatt tilhenger av ytringsfriheten, sterkere enn noen gang før. I dag er jeg fortsatt motstander av dødsstraff, sterkere enn noen gang før. I dag er jeg fortsatt tilhenger av kjærlighet som politisk kampsak, sterkere enn noen gang før. Hatet fra andre skal aldri få meg til å adoptere deres syn på samfunn, mennesker eller virkemidler.
Det er det letteste av verden å bli hatefull og hevngjerrig, men det skal ikke være min vei fremover.
Kall meg blåøyd og naiv, kall meg enkel og godtroende, men jeg tror faktisk at verden er fyllt av mer kjærlighet enn hat.
Og sammen kan vi generere så mye kjærlighet at hatet og ondskapen må vike plass.
Jeg vet det er sånn
Tankens makt er enorm. Tenker vi kjærlighet, så blir det kjærlighet.
For å si det med Kronprinsen: Kjærligheten fyller gatene idag.
La det bli regelen og ikke unntaket.
Hver dag.
Masse kjærlighet. La det bli hverdagen vår.
Vi er jo så viktige for hverandre, så umistelige.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar