Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

fredag 22. juli 2011

Husbråk

Det er ikke Katta som har slått seg vrang. Som er begynt å leve et utsvevende liv og kommer hjem bare for å gjøre livet utrivelig for Kjerringa.
Neida, det var et lite innlegg om husbråk som fanget Kjeringas interesse i dagens Gjenganger.
Man (Politiet) skal ikke lenger få kalle det husbråk når det egentlig er snakk om tildels grov vold og overgrep i nære relasjoner, der de blir tilkalt for å få slutt på uvesenet.
I mange tilfeller dessverre alt for sent.
I gamle dager hadde  jeg folk innpå livet som gjorde det  mer enn surt for meg.
Ja, de holdt på å ødelegge både meg og livet mitt, og jeg klarte ikke å komme meg unna selv om jeg ville.
Dersom det  var  husbråk, og jeg klarte å nå fram til telefonen og ringt om hjelp, før han fkk ødelagt den, kom politiet og roet gemyttene, les snakket med den fulle, voldelige overgriperen, men tok han sjelden med seg. Og bråket fortsatte, enten den natta eller senere.
Idag skal det settes igang etterforskning og opprettes sak på stedet ved vold i hjemmet.
Jeg ble veldig glad da jeg leste det.
Kanskje mange flere overlevende kan leve videre med hevet hode og ikke trenger å føle seg skyldig og skitten.
En politimester ved Horten Politikammer ringte til meg en morgen etter en grufull natt og sa: - Det er jo en grei kar, så du (altså jeg) har vel provosert han  - ----- Så det ble ingen anmeldelse denne gangen heller.
Jada, han var over 1,90 og jeg er under 1,60 og livredd fremdeles.
Arrene i sjela gtor aldri..
Så det var en god nyhet på morrakvisten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar