Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

lørdag 30. juli 2011

Man må lide for ......skjønnheten ?

I natt satt Kjerringa på sengekanten og flettet opp og lirket løs sitt eget hår fra løsflettene med en strikkepinne.
Det  var varmt, og det var ubehagelig.
Men endelig, etter bortimot en times konsentrert arbeid, kunne jeg fjerne den siste flettebiten og gå på badet og greie gjennom mitt eget hår. Det var en lettelse.
Det er fryktelig varmt med masse fletter når man skal sove. Og det klør.
De strammer fordi man svetter når det er varmt, og da trekker håret seg sammen og lugger og klør.
Men jeg har alltid hatt lyst til å prøve afrofletter.
Nå har var tiden inne til å prøve det. Nå har jeg gjort det.
Jeg var på olsokgudstjeneste på Løvøya i går kveld. Mange kjente, jeg vinket og smilte til dem, men de bare stirret nesten uttrykksløst tilbake med forsiktige smil.
Akkurat som om de så noen som de syntes de kjente, men var usikker,
Der og da bestemte jeg meg for at flettene skulle vekk når jeg kom hjem.
Så min lille manifestasjon sluttet etter to dager.
Deilig å gå i dusjen idag og kunne shamponere håret skikkelig inn.
Med fletter kan man vaske håret, men ikke shamponere på samme måten som med sitt eget hår.
Jeg er litt øm i hårbunnen fremdeles, men det ornær seg.
Og dagen er såvidt begynt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar