Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

søndag 17. juli 2011

Furulundsøndag

Det ser ut som om sommeren består av annenhver dag regn og annenhver dag sol.
Kjerringas planter og blomster formelig står der og skjelver av lykke. Helt perfekt grovær.
Tomatplantene er fullle av grønne tomater, det har skjedd fort.
Epletreet er tungt av epler. Det blir plommer også. for ikke å snakke om alle urtene som står og fryder seg i gråværet-
Det verste er, jeg tør nesten ikke si det høyt, for det er verre enn å banne i kjerka her i Vestfold, men jeg elsker dette været jeg også, øyboer fra langt mot nord som jeg er..
Idag, søndag fant jeg og en kamerat på at vi skulle dra ut på Furulund og spise middag. Begge var inderlig lei av å lage middag til seg sjøl.
Men der mysset det av folk som hadde tenkt det samme.
Det med "ventesuppe" er kjempelurt, for da får man stilt den verste ulvehungeren mens man leser søndagsavisene, slik at ventetida ikke blir så uutholdelig lang. For lang ble den.
Nesten en time. Men da den kom, var den deilig.
Etterpå var det innhogg i dessertbordet. De herligste dessertene er nemlig også inkludert i prisen. Og man kan ikke klage når man får en treretters middag for knapt hundreogåtti kroner.
Porsjonene er beregnet på sultne trailersjåfører, derfor blir det mye unødvendig sløsing og kasting av tiloversblitt mat. Håper bare at det finnes noen fornøyde griser som får kose seg med det.
Jeg har hørt at man kan få små porsjoner, men jeg har liksom aldri kommet meg til å spørre. Og det står ingen steder.
Men maten er bortimot himmelsk til å være en helt vanlig landeveiskro.
Så regnsøndager er hva du gjør dem til.
Dette ble en superduper søndag midt i juli.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar