Om meg

Bildet mitt
Horten, Vestfold, Norway
Ei glad kjerring med ei katt. Vi bor i et hus i en hage med masse roser, tomater og urter og hortensiaer.Stort sett trives vi med livet. Vi er veldig miljøbevisst og gjenbruker og resirkulerer og koser oss. Ellers sover vi, leser aviser, ser TV og blogger. Litt Feisboking blir det også. Vi er veldig samfunnsinteresserte og -engasjerte i dette og hint. Katta er egentlig den mest sosiale av oss.

tirsdag 5. juli 2011

Heimkjær

Katta har tatt det nye badet i nærmere øyensyn.
For en stund siden tråkket hun med en labb i våt membran. Det var visst ubehagelig, for hun styrte veldig for å få det bort. Siden har hun ikke vært i nærheten.
Helt til idag, ,da jeg gikk inn der for å vaske gulv og vegger.
Da skjønte hun visst at alt var iorden, for hun hoppet ut gjennom vinduet og kom galopperende inn igjen. Jihaaa, liksom, men hvor er vannet ?
Hun er en ekte vannkatt som elsker å leke med vann i vaskeservanten, og dette badet mangler jo alt.
Vanskelig å forklare en katt at alt vil komme på plass med tid og stunder. At rørleggeren må komme og gjøre sin magi etter at Leieboeren har gjort sin.
Da, frøken Hårball, skal vi bade og kose oss.
Tror jeg skal sove på gulvet der etter at det er helt ferdig. Ihvertfall en natt med levende lys og roser.
Jeg kjenner nesten duften av alle såpene mine som skal få ligge på et gammelt stettfat.
Nye håndklær i turkis skal jeg også bevilge meg.
Jeg har levd lenge nok med gamle, fargete og utvaskete håndklær som nesten ikke suger opp vann lenger,
Og jeg gleder meg
Jeg føler meg nesten som  disse på TV, som alle som en utbryter Wow og Oh my Good, når de får se resultatet av noen timers makeover av heimen. Og det er utrolig imponerende.
Men jeg skal love at det er ikke mindre imponerende om det skjer over lengre tid.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar